Tuesday, August 24, 2010

Selamat hari lahir...Ummi

Assalamualaikum...

Selamat bersua lagi di ruangan maya ini...setelah hampir 2 tahun penulisan di blog ini terhenti diatas beberapa faktor, kini usaha ini dihidupkan kembali bagi berkongsi wacana dengan teman-teman blog yang lain atau setidak-tidaknya bagi mengisi ruang-ruang waktu yang terluang.

Oleh kerana terlalu sangat lamanya meninggalkan aktiviti berblog ini, maka kejanggalan dan ketririsan idea membekukan jemari bagi mengetuk bungkah-bungkah abjad pada papan kekunci.

Maka, bersempena dengan hari kelahiran isteri tercinta yang juga jatuh pada bulan seribu rahmat iaitu bulan ramdhan tahun ini, lalu dijadikan entri bagi membiakan kembali benih-benih semangat untuk berblog yang terendam sekian lama.

18/8 adalah tarikh penting dalam kehidupan kami anak beranak kerana itulah tarikh kelahiran bagi ibu kepada anak-anak ku yang betah dipanggil Ummi . Ini bermakna telah setingkat lagi usia Ummi dipinjamkan Ilahi kepada kami...Syukur Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah kerana engkau mengirimkan insan yang sebaik ini untuk kami! Pinjamkanlah juga dia ya Allah untuk kami bagi tahun-tahun yang mendatang....Amin.

Buat Ummi, abang mengucapkan selamat hari lahir semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.Disinari iman perisai diri, dilimpahi hidayah memenuhi hati, diberikan taufik penyuluh duniawi.

Terima kasih kerana masih sabar melayan karenah abang dan anak-anak, abang memohon berbanyak ampun, yang mana disepanjang kehidupan kita sebagai suami isteri selalu sering abang melukakan hati...
Terima kasih..........Ummi.






1 comment:

ummi said...

hahaaaa..... selamat kembali berkarya ya bang... terima kasih bang, terharu rasanya ... inilah hadiah yang bermakna selain hadiah material yg abg bagi hari tu.

meningat angkat uisa bermakna akan berkurang umur yg dipinjamkan oleh Allahuntuk kita. Marilah kita manafaatkan usia kita yg singkat ini dengan kasih sayang yg berpanjangan..insyallah

sayang abg dan anak anak hingga akhir hayat... :)